Αλλαγές σε όλες τις επιχειρήσεις και στα λογιστικά γραφεία.
Τα νέα δεδομένα θα επηρεάσουν σχεδόν όλες τις επιχειρήσεις και θα αλλάξουν και τον τρόπο λειτουργίας των λογιστικών γραφείων.
Μηχανογράφηση για όλους.
Ακόμα και σήμερα υπάρχουν χιλιάδες επιχειρήσεις που δεν έχουν καθόλου μηχανογράφηση και εκδίδουν χειρόγραφα παραστατικά. Σίγουρα δεν θα είναι καθόλου εύκολη εργασία η χειρόγραφη ενημέρωση του myDATA από τα λογιστικά γραφεία. Θα χρειάζεται χρόνος και χρήμα και θα έχει μεγάλη πιθανότητα για λάθη σε καταχωρήσεις. Μεγάλη μερίδα των επιχειρήσεων θα πρέπει άμεσα να αποκτήσει κάποιο αξιόπιστο Εμπορικό/Λογιστικό πρόγραμμα.
Αλλαγή προγράμματος για πολλούς.
Εκτιμάται ότι ακόμα και σήμερα, υπάρχουν αρκετές δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεων που λειτουργούν τις παλιές γνωστές DOS εφαρμογές. Αν προσθέσουμε και τις επιχειρήσεις εκείνες που έχουν πρόγραμμα που δεν αναβαθμίζεται, δεν υποστηρίζεται, τότε πιθανόν να μιλάμε για περίπου 40.000 με 50.000 επιχειρήσεις που θα πρέπει σταδιακά να εγκαταστήσουν, να εκπαιδευτούν και να λειτουργήσουν νέο πρόγραμμα.
Αναβάθμιση σε όλα τα σύγχρονα προγράμματα.
Όσες επιχειρήσεις έχουν κάποιο σύγχρονο λογισμικό, θα αναμένουν τις αναβαθμίσεις του προγράμματος τους, σύμφωνα με τις νέες απαιτήσεις του νόμου και τις διευκρινιστικές εγκυκλίους που θα εκδοθούν.
δηλαδή my Digital Accounting and Tax Application, είναι το όνομα της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας, με την οποία η ΑΑΔΕ εισάγει τα ηλεκτρονικά βιβλία στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων.
Πώς θα λειτουργεί η πλατφόρμα
Προκειμένου να λειτουργήσει η ηλεκτρονική πλατφόρμα, κάθε επιχείρηση και επαγγελματίας θα δηλώνει τα τιμολόγιά της, τα οποία θα καταχωρούνται αυτόματα στα ηλεκτρονικά βιβλία της.
Επίσης, τα τιμολόγια θα περνούν αυτόματα και στα ηλεκτρονικά βιβλία των ληπτών και ταυτόχρονα θα ενημερώνονται τα φορολογικά έντυπα των δηλώσεων εισοδήματος και ΦΠΑ με τα δεδομένα των βιβλίων. Με αυτό τον τρόπο οι δηλώσεις θα είναι προσυμπληρωμένες και θα επιτρέπουν την άμεση διασταύρωση των δεδομένων.
Στόχος μέσω της πλατφόρμας είναι η εκπλήρωση των φορολογικών υποχρεώσεων των επιχειρήσεων που θα οδηγήσει σε αυτοματοποίηση της συμπλήρωσης των φορολογικών δηλώσεων και θα τις απαλλάξει από υποχρεώσεις που έχουν σήμερα, όπως η υποβολή Καταστάσεων Πελατών – Προμηθευτών (ΜΥΦ).
Όλα όσα αναφέρει η ΑΑΔΕ για το πλαίσιο λειτουργίας της πλατφόρμας, το οποίο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση που ολοκληρώθηκε στις 6 Σεπτεμβρίου και αναμένουμε, πλέον, τις ακριβείς νομοθετημένες διατάξεις, δείχνουν ξεκάθαρα ότι χιλιάδες επιχειρήσεις που δεν έχουν καθόλου μηχανογράφηση ή έχουν προγράμματα DOS ή παλιά προγράμματα που δεν αναβαθμίζονται θα πρέπει άμεσα να ενεργήσουν και να επιλέξουν αξιόπιστο πρόγραμμα εμπορολογιστικής διαχείρισης προκειμένου να αποφύγουν τη σπατάλη σε χρόνο και χρήματα από τη χειρόγραφη ενημέρωση του mydata και φυσικά τυχόν ανθρώπινα χειριστικά λάθη που κοστίζουν.
H ηλεκτρονική πλατφόρμα myDATA που θα εξυπηρετήσει όλες τις επιχειρήσεις έχει ήδη ξεκινήσει την πιλοτική της λειτουργία.
Ποιούς αφορά
Όλες τις Επιχειρήσεις και λοιπές οντότητες που τηρούν Λογιστικά Αρχεία κατά τα ΕΛΠ και σύμφωνα με τις ειδικότερες προβλέψεις του νόμου. Μέσω της πλατφόρμας myDATA θα παρακολουθείται το σύνολο των συναλλαγών εσόδων / εξόδων τους και θα απεικονίζεται το λογιστικό και φορολογικό αποτέλεσμά τους, όπως προκύπτει από τα δεδομένα των Ηλεκτρονικών Βιβλίων
Τι περιλαμβάνει η πλατφόρμα
Το Βιβλίο Αναλυτικών Εγγραφών (Αναλυτικό Βιβλίο), όπου καταχωρείται η Σύνοψη των Παραστατικών εσόδων / εξόδων των Επιχειρήσεων, γίνεται ο χαρακτηρισμός των συναλλαγών και διενεργούνται οι αναγκαίες λογιστικές εγγραφές τακτοποίησης για τον προσδιορισμό του λογιστικού και φορολογικού αποτελέσματος κάθε έτους
Το Βιβλίο Συνοπτικής Απεικόνισης (Συνοπτικό Βιβλίο), όπου εμφανίζονται συγκεντρωτικά τα αποτελέσματα της Επιχείρησης σε μηνιαία και ετήσια βάση
Τι θα εγγράφεται
Οι παραπάνω 1 έως 3 εγγραφές έχουν τυποποιηθεί από την ΑΑΔΕ, ώστε να μπορούν να διαβιβάζονται ηλεκτρονικά από τις Επιχειρήσεις και να καταχωρούνται ομοιόμορφα στην ΑΑΔΕ. Συνολικά, ονομάζονται Τυποποιήσεις Δεδομένων Παραστατικών
Τι περιλαμβάνουν οι Τυποποιήσεις Δεδομένων Παραστατικών της ΑΑΔΕ
-Τυποποιήσεις δεδομένων Σύνοψης Παραστατικών εσόδων / εξόδων της Επιχείρησης
Η Σύνοψη του Παραστατικού περιλαμβάνει δεδομένα όπως, στοιχεία αντισυμβαλλόμενων, αξίες, φόροι, χαρτόσημα, τέλη, κρατήσεις, χωρίς την αναλυτική διάκριση των ειδών (αγαθών – υπηρεσιών)
-Τυποποιημένες Λογιστικές Εγγραφές Τακτοποίησης
Περιλαμβάνεται σύνοψη και όχι το σύνολο των διενεργούμενων λογιστικών εγγραφών κάθε φορολογικού έτους, διακριτά οι εγγραφές μισθοδοσίας και αποσβέσεων και συγκεντρωτικά τις εγγραφές τακτοποίησης εσόδων/εξόδων